۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۴۹۶۲۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه مطرح کرد؛

برگزاری جلسات جزء خوانی خانوادگی| اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد

برگزاری جلسات جزء خوانی خانوادگی| اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد
حجت الاسلام برهانی با اشاره به لغو و ممنوعیت فعلی برگزاری مراسمات جمعی، بر برگزاری جلسات جزء خوانی خانوادگی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هم اندیشی مدیران جلسات جزء خوانی قرآن کریم با رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه صبح امروز برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام برهانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه با خیر مقدم گویی و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه وجه تمایز ماه رمضان با سایر ماه‌ها در نزدیکی به خداوند و قرآن خوانی است، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسه‌ای برای بهره مندی از پیشنهاد‌های پیشکسوتان در مدیریت جلسات جزء خوانی قرآن کریم به ویژه با توجه شرایط کرونایی فعلی ضروری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه با اشاره به لغو و ممنوعیت فعلی برگزاری مراسمات جمعی عنوان داشت: برگزاری جلسات جزء خوانی خانوادگی از توصیه‌های اکید است؛ زیرا تلاوت قرآن در منازل سبب نزول برکت و نورانیت در منزل می‌شود و الفت و مودت بیشتر اعضای خانواده را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام برهانی با اشاره بر ضرورت توجه به ارسال قرائت و تلاوت جزء خوانی قاریان شهرستانی در فضای مجازی برای ایجاد روحیه قرآنی و معرفی چهره‌های فعال خاطرنشان کرد: فعالان قرآنی افزون بر اجرای برنامه‌های قرائت و تلاوت، به برنامه‌های تدبر و مفاهیم، توجه و عنایت ویژه داشته باشند، اداره تبلیغات اسلامی حمایت خویش را در این زمینه اعلام می‌کند.

وی با تأکید بر محور بودن مسجد در فرهنگ و ادبیات دین مقدس اسلام ادامه داد: مسجد در همه فعالیت‌های فرهنگی، محور قرار بگیرد؛ فعالان قرآنی برنامه‌ها را با محوریت مساجد پیش ببرند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه برگزاری مسابقات قرآنی از جمله سوالات ویژه هر جزء و مسابقات حفظ و ترتیل را از جمله برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: رویکرد سازمان فعال کردن زیر مجموعه‌ها و ظرفیت‌های سازمان به ویژه مساجد است؛ ازاین رو سیاست اداره تبلیغات حمایت مادی و معنوی از برنامه‌های مذکور و نه اجرا و محور قرار دادن است.

حجت الاسلام برهانی در پایان خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی حمایت مادی و معنوی را از همه برنامه‌های قرآنی  شهر و روستا که با محوریت مسجد برگزار می‌شوند، اعلام می‌کند./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات